Sociální sítě! V současné době rozhodně největší médium na šíření různých sportovních stránek, sdílení fanouškovských pocitů, všech možných diskusí a dalších věcí týkajících se sportu. Aktivita na facebooku je obrovská a základnu zde má téměř každý menší klub, jak je to ale s českým Twitterem?
Proč není Twitter v Česku tak atraktivní, jako facebook? Je to jednoduché. Je na něm prostě méně obrázků, je tam menší provázanost mezi různými kanály, příspěvky a je to spíše pouze takový veřejný chat. Při interakci s fanoušky však nabízí zejména pro hráče a kluby zajímavé možnosti.
Facebook do Čech zaplul jako první a proto je pochopitelně o tolik oblíbenější. I Twitter má však své nesporné výhody. Za prvé je mnohem stabilnější než facebook, nedělá stále různé převratné změny a co je hlavní, z hlediska uživatelského prostředí je mnohem jednodušší.
Fotbal a hokej na Twitteru u nás:
Už nikdy nebude u nás Twitter tak atraktivní jako Facebook a nikdy nebude pro fanoušky hokejových, fotbalových či jiných klubů ničím masovým, ale i tak má své nesporné výhody a některé kluby u nás je využívají. Pokud se podíváme na dva základní sporty u nás, tedy fotbal a hokej, situace je následovná:
Z celkových 30 týmů hrající nejvyšší soutěž ve fotbale či hokeji jich pouze 8 nyní není na Twitteru. Je to téměř třetina, což je stále poměrně hodně. Celkem pět týmů má zatím přes 5 000 followers, což rozhodně není vysoké číslo. Průměrná čísla navíc nejvíce vyvažuje fotbalová Sparta, která nemá na Twitteru konkurenci.
Nicméně český sportovní Twitter je teprve stále v rozvíjející se fázi a je jasné, že čísla půjdou nahoru. Pro srovnání se můžeme na podobný graf podívat třeba za půl roku a uvidíme, jak se vše změnilo, budoucnost na českém Twitteru rozhodně je!
GRAF:
Modré - fotbal
Fialové - hokej
Zdroj: www.sportbiz.cz