čtvrtek, 03. 07. 2025
Rozbité rakety Runeho vyvolaly rozruch. Charitativní prodej skončil, matka popírá tlak sponzora

Rozbité rakety Runeho vyvolaly rozruch. Charitativní prodej skončil, matka popírá tlak sponzora

Netypická charitativní iniciativa slavného tenisty vyvolala překvapivou kontroverzi. Po spuštění online prodeje jeho rozbitých raket se začalo spekulovat o zásahu značky Babolat, která má být sponzorem Holgera Runea. Jeho matka ale mluví o smyšlenkách a hájí rodinný projekt.


  • autor: Jindřich Krast
  • , vydáno: 02. 07. 2025
  • , zdroj fotky: profimedia

Osmnáctinásobný účastník grandslamových turnajů Holger Rune se v posledních dnech stal středem pozornosti kvůli nezvyklé kampani – jeho sestra Alma spustila web, kde nabízela fanouškům tenistovy rozbité rakety. Výtěžek měl zamířit na dobročinné účely, ale projekt vzbudil více diskuzí než očekávaných pochval.

Podle některých zahraničních médií se proti prodeji měl postavit Runeův sponzor – značka Babolat. Měl dokonce padnout požadavek na okamžité stažení poškozených raket z nabídky. Důvod? Údajně odpor k propagaci negativního obrazu značky přes zničené produkty.

Tenisová komunita zprávu převzala rychle, nicméně rodina dánského hráče jakékoliv nátlaky popírá. Matka tenisty Aneke Rune v rozhovoru pro dánskou televizi TV 2 Sport reagovala: „Média si upravila informace po svém. Pravdou je, že jsme část e-shopu dočasně uzavřeli sami. Nešlo o nátlak sponzora, ale o reakci na přehnaný mediální zájem, který začal přehlušovat původní myšlenku – pomoci charitě.“

6 tisíc eur? To je vtip?

Runeův tým navíc tvrdí, že údajný zásah firmy Babolat není ničím podložen. „Holgerův agent mluvil s vedením značky a bylo mu výslovně potvrzeno, že z jejich strany nepadlo žádné oficiální stanovisko ani požadavek na ukončení prodeje,“ zdůraznila Runeová.

Fanoušky zřejmě zaskočila především cena – kolem 6 000 eur za jednu raketu. I proto se rozhořela debata, zda nejde spíš o marketingový tah než opravdovou pomoc.

Rune, kterému se nedařilo ani na kurtech (vypadl v prvním kole Wimbledonu s kvalifikantem Jarrym), čelí v poslední době i sportovnímu tlaku. Jeho tým ale trvá na tom, že kampaň byla míněna čistě jako „kreativní způsob podpory dobročinných projektů, stejně jako prodej tréninkových lekcí nebo darování peněz za esa.“

Jestli se prodej raket někdy vrátí, zatím není jisté. Diskuze každopádně ukazuje, že i záměr s dobrým úmyslem může vyvolat víc otazníků než odpovědí.

Siniaková zaskočila olympijskou šampionku a slaví první výhru na grandslamu v sezoně

další zajímavé články